Přeskočit na obsah

Průvodce

Stezka Ceskem kniah recenze

Stezka Českem

Martin Úbl a přátelé – Stezka Českem —> Může jít každý. Jít? A proč ne běžet? Byly to covidové roky 2020/2021, které v běžeckém světě rozpoutaly fenomén FKT (fastest known time). Uběhnout přesně definovanou trasu za co nejkratší časový úsek. Vznikla tak spousta osobních projektů a hranice možného se začaly posouvat kupředu. Díky covidu vznikla i tato stezka, Stezka Českem. Zaběhne jí někdo? V minulosti jsme si mohli přečíst několik knih od běžců, kteří vyrazili… Číst dále »Stezka Českem

run wild book

Running wild

Různí autoři – Není to tak dávno, co jsem psal recenzi na běžecký časopis Like the Wind, který vychází kvartálně v Anglii. Časopis je psán od běžců pro běžce a ta láska k tomuto druhu pohybu je patrná z každé strany. Obsahově je plný příběhů a místo reklam tam najdeš zdařilé ilustrace a úžasné fotografie. Když jsem se dozvěděl, že Julie a Simon Freeman, kteří stojí za tímto časopisem, vydali první knihu Running wild ,… Číst dále »Running wild

nejvyznamnejsi maratony sveta a jejich historie

Nejvýznamnější maratony světa a jejich historie

Štěpán Škorpil a další – Je vůbec možné uběhnout vzdálenost 41 kilometrů z řeckého Maratónu do Athén? Sám Pierre de Coubertin o tom dost pochyboval. Nakonec se nechal přesvědčit a tuto disciplínu zařadil na první novodobé olympijské hry, které se konaly právě v řeckém hlavním městě roku 1896. Na start se postavilo osmnáct odvážlivců a za podpory vína a koňaku vyběhli do Atén. Pokud tě zajímá historie tohoto sportu, doporučuji knížku Dejiny behania. Dozvíš se… Číst dále »Nejvýznamnější maratony světa a jejich historie

uchvatne bezecke trasy

Úchvatné světové běžecké trasy

Kolektiv autorů – Jako by nestačily ty mnohé termínovky závodů či běžecké tipy na webových stránkách. Vždyť nabídka násobně převyšuje možnosti jednotlivce vyrazit všude tam, kam by chtěl. A do toho přijde ještě tato kniha, která si dala za cíl vytipovat ty nejlepší běžecké trasy na světě… Česká edice vyšla v nakladatelství Svojtka& Co., které má bohaté zkušenosti s vydáváním průvodců z edice Lonely planet. Tohle nakladatelství totiž stojí za originální verzí knihy Epic Runs of… Číst dále »Úchvatné světové běžecké trasy

najdu odvahu

Najdu odvahu

Lenka Vacvalová – Najdu odvahu? Kdo se nebojí sociálních sítí tak asi nemůže neznat tuto sympatickou Slovenku. Těžko říci jak by “titulovala” sama sebe. Herečka? Moderátorka? Běžkyně? Po přečtení knihy, bych si tipl označení “Žena, která našla odvahu do života”. Pomohla jí k tomu cesta hrdinů SNP. Poprvé jsem se s autorkou “setkal” prostřednictvím You Tube videí. To první mělo název Juice it run – #7za7 (mrkni níže). Lenka si tehdy dala výzvu vyběhnout 7 vrcholů v Dolomitech za… Číst dále »Najdu odvahu